Мақала балалар ұжымындағы тұлғааралық қатынастардың өзекті мәселесі – мектептегі буллингке арналған. Статистикалық мәліметтерге сәйкес, әлемде әрбір үшінші бала буллингке тап болуда. Ең жағымсыз нәрсе буллингтің салдары ешкімде із-түзсіз өтпейді, кейбіріне рухани жарақаттар қалдырып, қорлау адамды өмір бойы мазалайды. Кез-келген бала буллингтің құрбаны болуы ықтимал. Мақалада мектептік ортадағы буллингтің әртүрлі аспектілерін зерттеуге аналитикалық шолу жасалады, буллингке қатысушылардың психологиялық-педагогикалық сипаттамаларына және олардың қорлау жағдаяттындағы мінез-құлқының ерекшеліктеріне ерекше назар аударылады. Мақаланың жаңалығы авторлардың жеке тұлғаның ерекшеліктерін және топтағы өзара қарым-қатынас үдерісінде оның мінез-құлқының сипатын, сондай-ақ өмірдегі жасөспірімдер басшылыққа алатын әлеуметтік ұстанымдарды анықтаумен сипатталады. Зерттеудің мақсаты: жасөспірім мектеп оқушылары арасында буллингтің ерекшеліктерін анықтаңыз Мақалада жасөспірімдердің мінез-құлқының ерекшеліктерін, атап айтқанда құрбан болу тенденцияларын және стресстік жағдайлардан шығу жолдарын таңдауға байланысты эксперименттік жұмыстың нәтижелері келтіріледі.Біз әртүрлі зерттеу әдістерін қолдандық: теориялық талдау, салыстырмалы талдау, жалпылау, нақтылау, тестілеу. Тестілеу үшін екі әдіс қолданылды: біріншісі – «Жәбірленуші мінез-құлыққа бейімділік» әдісі, екіншісі – С.Хобфоллдың «Стресстік жағдаяттарды жеңу стратегиялары (SACS)» сауалнамасы.Деректер орташа нәтиже көрсетті. Сондай-ақ, авторлар буллинг ұғымына жаңа анықтама береді және буллинг мәселесін шешуге арналған ұсыныстар. Зерттеу нәтижелерін мұғалімдер, тәрбиешілер іс жүзінде қолдана алады.
МЕКТЕПТЕГІ БУЛЛИНГ МӘСЕЛЕСІ: ДИАГНОСТИКА, ЕРЕКШЕЛІКТЕР, ҰСЫНЫСТАР
Жарияланған December 2024
7
15
Аңдатпа
Тіл
Русский
Кілтті сөздер
буллинг
жеке мінез-құлық
жасөспірім
мектеп ортасы
тұлғааралық қарым-қатынас
әлеуметтік ұстанымдар
Дәйексөздерді қалай жазу керек
[1]
Жубакова С.С., Шалгынбаева К.К., Албытова Н.П., Шолпанкулова Г.К., . 2024. МЕКТЕПТЕГІ БУЛЛИНГ МӘСЕЛЕСІ: ДИАГНОСТИКА, ЕРЕКШЕЛІКТЕР, ҰСЫНЫСТАР. Абай атындағы ҚазҰПУ Хабаршысы. Педагогика ғылымдары сериясы. 84, 4 (Груд 2024), 358–370. DOI:https://doi.org/10.51889/2959-5762.2024.84.4.032.