Соңғы жылдары бастауыш сынып оқушыларының есептеу ойлауы мен шығармашылық дағдыларын дамыту үшін Scratch сияқты бағдарламалау құралдарын қолдануға қызығушылық артып келеді. Түркия-бұл дағдыларды ілгерілету үшін Scratch-ті өзінің білім беру жүйесінде белсенді қолданатын елдердің бірі. Бұл мақалада біз Scratch-тің Түркиядағы оқушылардың шығармашылығына әсерін зерттейтін докторлық диссертациялардың Мета-анализін қарастырамыз.
Мета-талдау 2010-2022 жылдар аралығында орындалған 15 докторлық диссертация негізінде жүргізілді. Диссертациялар Scratch-тің әртүрлі аспектілері және оның мектеп оқушыларының шығармашылығына, есептеу ойлауына және проблемаларды шешу дағдыларына әсері туралы болды.
Мета-анализ нәтижелері Scratch қолдану оқушылардың шығармашылығына оң әсер ететінін көрсетеді. Атап айтқанда, Scratch-пен жұмыс істеген оқушылар Scratch қолданбағандармен салыстырғанда шығармашылық, инновациялық және ойлауға икемді болып шықты. Сондай-ақ, scratch қолдану оқушылардың проблемаларын шешу дағдыларын және олардың тиімді ынтымақтастық пен қарым-қатынас жасау қабілетін жақсартатыны анықталды.
Сонымен қатар, мета-анализ сыныпта Scratch қолдану оқушылардың оқуға деген ынтасына оң әсер етуі мүмкін екенін көрсетті. Scratch-пен жұмыс істеген оқушылар Scratch қолданбағандармен салыстырғанда оқуға көбірек қызығушылық пен қызығушылық танытты. Мұны Scratch оқушыларға өз идеяларын көңілді және интерактивті түрде құруға және зерттеуге мүмкіндік беретіндігімен түсіндіруге болады.
Жалпы, Түркияда Scratch көмегімен жүргізілген докторлық диссертациялардың мета-анализі бұл бағдарламалық жасақтаманы пайдалану оқушылардың шығармашылығына, проблемаларды шешу дағдыларына және оқуға деген ынтасына оң әсер ететінін көрсетеді. Бұл Scratch және басқа бағдарламалау құралдарын оқушылардың есептеу ойлауы мен шығармашылық дағдыларын дамыту үшін бастауыш мектептің оқу бағдарламаларына біріктірудің маңыздылығын күшейтеді.