Негізгі мазмұнға өту Негізгі шарлау мәзіріне өту Сайттың төменгі деректемесіне өту
Абай атындағы ҚазҰПУ, Хабаршы, «Педагогикалық ғылымдары» сериясы

БОЛАШАҚ БАСТАУЫШ СЫНЫП МҰҒАЛІМДЕРІНІҢ МЕТАҚҰЗЫРЕТТІЛІГІН ДАМЫТУДЫҢ ӘДІСНАМАЛЫҚ МАҢЫЗЫ

Жарияланған 12-2021
Абай атындағы Қазақ ұлттық педагогикалық университеті
Аңдатпа

Мақалада болашақ бастауыш сынып мұғалімдерінің метақұзыреттілігін дамытудың әдіснамалық маңызы сипатталады. Ең алдымен, философиялық (ақылға күшті болу, өзін-өзі тануға ұмтылу, өзі үшін, жаңа ойдан келетін таңғажайып пен қуаныш жолындағы ілім, таным, сезім танымы, диалек-тика және т.б.) талдаулардағы негізгі ұғымдық категорияларды жіктеп көрсетеді. Метақұзыреттілік түсінігінің психологиялық (белсенділік, біртұтастық және дербестік қасиеттері), педагогикалық (үздіксіз білім алуға дайындық, қолда бар білімді, дағдыларды, қабілеттерді жаңа қызмет объекті-леріне беруге дайын болу) аспектілері талданады. Метақұзыреттіліктің субъективтілігі құрылымдық жағынан баяндалады. «Метақұзыреттілік» ұғымының контент-талдауы беріледі. Болашақ бастауыш сынып мұғалімдерінің метақұзыреттілігін дамытудың әдіснамалық тұғырлары әдіснамалық тұғырлар (жүйелілік, тұлғалық, көпсубъектілі, синергетикалық) мен қағидаларды (ұмтылысты демеу, субъекті-лік) ұсынылады. Әдіснамалық қағидаларға сәйкес, болашақ бастауыш сынып мұғалімдерінің мета-құзыреттілігін дамытудың компоненттері (мотивациялық, мазмұндық, рефлексиялық), өлшемдері мен көрсеткіштері айқындалып беріледі. Компоненттердің құрылымдық-мазмұндық сипатын беруде анықтаушы эксперимент бойынша диагностикалық жұмыстар талданады. Эксперименттің нәтиже-лері көрсеткіштерге сай пайыздық өңдеулер арқылы түсіндіріледі. Болашақ бастауыш сынып мұғалімдерінің метақұзыреттілігін дамытудың тиімділігіне қарай ұсыныстар қарастырылады.

pdf (Рус)