Соңғы уақытта инклюзивті білім беру біздің өміріміздің ажырамас бөлігіне айналды. Дене, интеллектуалдық, әлеуметтік, эмоционалдық, тілдік және басқа да денсаулық ерекшеліктері бар балаларға ерте көмек көрсету және олардың қоғамға әлеуметтік бейімделу мәселесі қазіргі уақытта білім беру және денсаулық сақтау саласында өте өзекті болып табылады.
Дамуында ауытқуы бар балаларды дамыту арнайы әдістемелік тәсілдер мен қосымша жағдайлардың тұтас кешенін жасауды талап етеді. Қажетті педагогикалық жағдайлар болған кезде олардың кейінгі ерте жастан қалыптасуы өте қиын белгілі бір психикалық процестер мен қасиеттер анағұрлым жеңіл дамиды.
Сондықтан педагогикалық мәселелерді талдай отырып, мүмкіндігі шектеулі балалардың даму принциптерін инклюзивтілік жағдайында қарастырамыз.
Мақалада дамуында әртүрлі ауытқулары бар мүмкіндігі шектеулі балаларға психологиялық-педагогикалық көмек көрсету ерекшеліктерін қарастыруға арналған. Дамуында көптеген ауытқулары бар балаларға ерте жастан дамыту бағдарламасын әзірлеу және енгізу тәжірибесі анықталды.