Мақалада зейін тапшылығы гиперактивтілігінің бұзылуы (АДГ) және психикалық дамуы тежелген (РДД) балалардағы жүйке-психикалық бұзылыстарды диагностикалаудың педагогикалық негіздеріне талдау берілген.
Зерттеу әдістері. зейін тапшылығының гиперактивтілігінің бұзылуының және ақыл-ойдың тежелуінің сипаттамаларын анықтауға арналған арнайы сынақтар кешені.
Нәтижелер: СДВГ бар балаларда алынған психикалық бұзылыстың орташа көрсеткіші 3,45 есе жоғары; Праксис дағдылары 4,52 есе нашар, гноздық дағдылар 2,13 есе нашар, нейродинамикалық дағдылар 6,03 есе нашар, ауызша сөйлеу дағдылары 3,61 есе нашар және когнитивті дағдылар 2,66 есе нашар АДГ және ЗПР жоқ балалармен салыстырғанда.
Жұмыстың ғылыми жаңалығы мен теориялық маңыздылығы: СДВГ және психикалық дамуы тежелген балалардың жүйке-психикалық дамуын зерттеудің кешенді және конструктивті тәсілі әзірленді.
Жұмыстың практикалық маңыздылығы. Нәтижелер СДВГ бар балаларда нейродинамикалық дисфункцияның жоғары таралуын көрсетеді, бұл баланың мектептегі когнитивті жүктемелеріне мидың төмен төзімділігін көрсетеді және оқу мен әлеуметтенуде қиындықтарға әкеледі.