Негізгі мазмұнға өту Негізгі шарлау мәзіріне өту Сайттың төменгі деректемесіне өту
Абай атындағы ҚазҰПУ Хабаршысы. Педагогика ғылымдары сериясы

КРИТЕРИАЛДЫ БАҒАЛАУ ЖҮЙЕСІ: БАСТАУЫШ БІЛІМ БЕРУДЕГІ САПАНЫ АРТТЫРУДЫҢ ҚҰРАЛЫ

Жарияланған December 2024

11

30

Абай атындағы Қазақ ұлттық педагогикалық университеті
Аңдатпа

Қоғам мен ғылымда болып жатқан әлеуметтік-экономикалық өзгерістер өзін-өзі дамытуға және өзін-өзі жүзеге асыруға қабілетті оқушылардың жеке басын қалыптастыру саласындағы заманауи білім беру саясатын өзектендіреді. Бұл жағдайда бастауыш мектеп оқушылардың өзіндік іс-әрекеті мен жеке жауапкершілігінің білімі, дағдылары мен тәжірибесінің тұтас жүйесін қамтамасыз етеді. Мақалада бастауыш сынып оқушы-ларының өзін-өзі бағалауын қалыптастыру мәселесі қарастырылады.

Бұл зерттеудің мақсаты бастауыш мектеп жасындағы балалар арасындағы өзін-өзі бағалау мен оқу үлгерімі арасындағы байланысты зерттеу болды. Зерттеу әдістемесі мен әдістері. Зерттеудің негізінде жүйелік, жеке, құндылық-әдістемелік және белсенділік тәсілдері жатыр. Мақалада бастауыш сынып оқушыларының өзін-өзі бағалау түрлерін және ұмтылыс деңгейін зерттеу кіреді. Зерттеуге 107 оқушы қатысты. Анықтау кезеңінде бас-тауыш сынып оқушыларының өзін-өзі бағалауының қалыптасу деңгейіне диагностика жүргізілді. Оқу кезеңінде когнитивті, бағалау және мінез-құлық компоненттерін жақсарту үшін бірқатар педагогикалық жағдайлар жүзеге асырылды. Авторлар нәтижесінде келесі ұғымдарды анықтайды: өзін-өзі бағалау, өзін-өзі бағалау түрлері, бастауыш сынып оқушыларының өзін-өзі бағалауы, ұмтылыс деңгейі, бағалау критерийлері. Бастауыш сынып оқушыларының өзін-өзі бағалауының қалыптасу деңгейін диагностикалау бағдарламасы ұсынылған. Бастауыш сынып оқушыларының өзін-өзі бағалауының көрсеткіштері (когнитивті, бағалау, мінез-құлық) және қалыптасу деңгейлері (төмен, жоғары) анықталды. Мақалада бастауыш сынып оқушыларының өзін-өзі бағалау деңгейін арттыру үшін педагогикалық жағдайларды (бастауыш сынып оқушыларын өзін-өзі тану процесіне қосу; рефлексивті қызметке біртіндеп тарту; олардың критериалды бағалауды қалыптастыруға қатысуы) жүзеге асыру бойынша эксперименттік жұмыстың нәтижелері келтірілген. Алғаш рет бастауыш сынып оқушыларының өзін-өзі бағалауын арттыруға ықпал ететін педагогикалық жағдайлар ұсынылды.

pdf
Тіл

Қазақ

Дәйексөздерді қалай жазу керек

[1]
Амирова А.С., Измагамбетова Р.К., Жарикбаева Д.Р. , . 2024. КРИТЕРИАЛДЫ БАҒАЛАУ ЖҮЙЕСІ: БАСТАУЫШ БІЛІМ БЕРУДЕГІ САПАНЫ АРТТЫРУДЫҢ ҚҰРАЛЫ. Абай атындағы ҚазҰПУ Хабаршысы. Педагогика ғылымдары сериясы. 84, 4 (Груд 2024), 405–418. DOI:https://doi.org/10.51889/2959-5762.2024.84.4.036.