Негізгі мазмұнға өту Негізгі шарлау мәзіріне өту Сайттың төменгі деректемесіне өту
Абай атындағы ҚазҰПУ Хабаршысы. Педагогика ғылымдары сериясы

«АКАДЕМИЯЛЫҚ ДАРЫНДЫЛЫҚ» ҰҒЫМЫНЫҢ ТЕОРИЯЛЫҚ АСПЕКТІЛЕРІ

Жарияланған December 2020

143

75

Абай атындағы ҚазҰПУ
Аңдатпа

Мақалада «академиялық дарындылық» ұғымының генезисі, даму ерекшеліктері сипатталады.
«Академиялық дарындылықтың» философиялық категориялары: интеллект; акт; қабілет; ойлар мен
мадақтар жолы; даналық; адамдарға қатысты айырмашылық; жоғарғы идеялар; монадалар; диадалар;
триадалар пайымдаушылық; шығармашылық белсенділік; «вегетативтілік»; «сезімдік»; «рационалдық»;
жетік бақыт, дианоэтикалық ізгілік; ойланушының көптілігі (дуальдылығы); ішкі даму; генерация
динамикасы; өздігінен дамитын және атемпоральды болмыс ғылыми түсініктеріне талдау жасалады.
Сонымен қатар психологиялық білім бойынша категориялары: керемет меңгеру қабілеттілігі; оқу
қабілеті; туа біткен қасиеттер; нақты қатынастардың жеке конгломераты; жоғары интеллект; жылдам
ойлау; креативтілік; талант; дана(мінез-құлық) түсініктеріне сипаттама беріледі. Мақалада интеллектуалдық танымдық дамудың жоғары шегі; терең білім алу; қалыптан тыс табысты нәтижеге жетуге
бағытталған іс-әрекеттің жоғары деңгейі; пәндер мен қызмет түрлеріне ерекше қабілеттер; пәндік
мазмұнды түсінуге жоғары бейімділік түсініктері педагогикалық тұрғыдан «академиялық дарындылықтың» мазмұнын құраушылар ретінде баяндалады.
Мақалада диагностикалық жұмыстар жайлы талданады. Айқындау экспериментінің мақсат,
міндеттері, оның ұйымдастырылу алгоритмі ұсынылады. Айқындау эксперименті «6В01301-бастауыш
білім беру бағдарламалары» бойынша білім алушыларға А.И. Савенковтың «Дарындылық картасы»
әдістемесінің негізінде жүргізілді. Сауалнама арқылы студенттердің академиялық дарындылығы АКТ,
музыка, көптілділік, бизнес-инновация сфералары бойынша анықталып, оның нәтижелері беріледі.
Ғылыми-әдістемелік ұсыныстар дайындалды.

pdf (Русский)