Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer

Уважаемые пользователи! На нашем хостинге ведутся технические работы, на сайте могут быть ошибки. Приносим свои извинения за временные неудобства.

BULLETIN Series of Pedagogical Sciences

PROBLEMS OF USING INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES IN EDUCATION: Мақала ҚР Бiлiм және ғылым министрлігінің гранттық қаржыландыруы бойынша AP08856314 «Оқушыларды қашықтықтан оқытуға педагогтердің дайындығын қалыптастыру» тақырыбында орындалатын ғылыми жоба аясында дайындалған.

Published March 2022
Zhetysu University named after I. Zhansugurov
Abstract

Due to the extraordinary speed of the development of information technologies, both methods and technologies for ensuring the educational process have evolved. As practice shows, the informatization of the educational environment makes it possible to increase the efficiency of the learning process. Therefore, teachers should be guided by information flows, be able to work with computer technology, be ready to adapt to rapidly changing conditions. The study provides an analysis of the goals of using ICT capabilities by teachers of secondary schools. To achieve the objectives of the study, a questionnaire was conducted among teachers. The questionnaire included questions related to the characteristics of the use of ICT by teachers, the regularity of use, as well as questions related to the attitude of teachers to ICT tools.

The article examines the process of using information and communication technologies in education. The results of the study can be used to improve the effectiveness of the educational process.

pdf (Қаз)
Language

Рус

How to Cite

[1]
Жанатбекова Н.Ж.,Майлыбаева Г.С.,Абдулаева А.Б., . 2022. PROBLEMS OF USING INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES IN EDUCATION: Мақала ҚР Бiлiм және ғылым министрлігінің гранттық қаржыландыруы бойынша AP08856314 «Оқушыларды қашықтықтан оқытуға педагогтердің дайындығын қалыптастыру» тақырыбында орындалатын ғылыми жоба аясында дайындалған. BULLETIN Series of Pedagogical Sciences. 73, 1 (Mar. 2022), 196–204. DOI:https://doi.org/10.51889/2022-1.1728-5496.20.