Мектеп жасына дейінгі бала тұлға ретінде тәрбие мен әлеуметтік қалыптасу жағдайларына және оның балалық шағында қалыптасатын белгілері мен қасиеттеріне және қоршаған шындық-пен өзара әрекеттесуіне байланысты осы немесе басқа дамуды алған табиғаттың күрделі қоспасы екені анық.
Мақалада тәрбиенің жеке аспектілері, оның мектеп жасына дейінгі балалардың жеке басын қалыптастырудағы рөлі қарастырылады. Мектеп жасына дейінгі балалардың дамуында маңызды рөл атқаратын білім беру ортасы, оның психологиялық қауіпсіздігі және ата-аналық көзқарасы сипатталған. Мектеп жасына дейінгі балалардың даму кезеңдері мен ерекшеліктері, балалардағы психологиялық дағдарыстардың белгілері талданады. Сондай-ақ, мектепке дейінгі ұйым мен отбасының бала тәрбиелеудегі міндеттері мен, сол міндетке жетудің әдістері сараланады. Ең негізгі деп танылатын ынталандыру, өзін-өзі тәрбиелеу әдістеріне тоқталады. Зерттеу міндеті ретінде авторлар экономикалық формациялардың өзгеруі жағдайында тәрбиенің рөлін бағалау әрекетін анықтай отырып, тәрбиенің жеке аспектілері, оның мектеп жасына дейінгі балалардың жеке басын қалыптастырудағы рөлін қарастырады.
Теориялық талдау негізінде, мектеп жасына дейінгі балаларда жоғары моральдық- қасиет-терді тәрбиелемей, қазіргі қоғамға әлеуметтік бейімделген жеке тұлға қалыптасуы мүмкін мүм-кін емес. Сондықтан да бұл гүлденген қоғамның гуманистік, адамгершілік, моральдық қасиет-терін бала бойына қалыптастырушы педагог-тәрбиеші болып табылатындығын негіздейді.
Сонымен қатар, баланың отбасындағы тәрбиесіне ерекше назар аударылады және достық, сенім, назар мен құрмет, психологиялық қолдау, команданың әр мүшесінің қауіпсіздігіне қамқорлық және баланың жеке басын тәрбиелеудегі гуманистік көзқарас сияқты мектеп жасына дейінгі балалардың психологиялық қауіпсіздігінің маңызды шарттары анықталады. Авторлар білім беру, басқа іс-шаралар сияқты, оның қатысушыларының үйлесімділігі мен диалогтылығын болжайды деген қорытынды жасайды. Жоғарыда айтылғандардың негізінде қазіргі заманғы мектеп жасына дейінгі баланы тәрбиелеу бойынша ұсыныстар тұжырымдалған.