Бұл зерттеу проблемалық оқыту (PBL) технологияларын болашақ арнайы білім беру мұғалімдерін кәсіби даярлауға біріктірудің тиімділігін зерттейді. Инклюзивті білім беру ортасының күрделене түсуіне байланысты мұғалімдерді даярлаудың дәстүрлі үлгілері осы салада қажетті диагностикалық, түзету және бірлескен құзыреттіліктерді дамытуда жиі жетіспейді. Бұл зерттеу PBL технологиясының жетілдірілген жүйесі сыни тұрғыдан ойлауға, кәсіби дербестікке және мәселелерді шешудің практикалық дағдыларына ықпал ете отырып, алдын ала дайындалған арнайы оқытушыларды жақсырақ дайындай алатынын зерттейді. Аралас әдістерді зерттеу дизайны қолданылды. Сандық деректер педагогиканы оқытудың арнайы бағдарламасына қабылданған төртінші курс студенттерінен тұратын эксперименттік және бақылау топтарына жүргізілген араласуға дейінгі және кейінгі бағалау арқылы жиналды. Эксперименттік топ сценарийлік оқытуды, онлайн модельдеуді және құрылымдық рефлексиялық жаттығуларды қамтитын 15 апталық іс-шараға қатысты, ал бақылау тобы әдеттегі оқу бағдарламасын ұстанды. Нәтижелер эксперименттік топтың кәсіби құзыреттіліктерінің статистикалық тұрғыдан айтарлықтай жақсарғанын көрсетті, әсіресе жеке диагностикаға, түзетуді жоспарлауға және ата-аналармен ынтымақтастыққа қатысты салаларда. Үлгілердің тәуелсіз t-тесті бұл нәтижелерді растады (t(58) = 6,41, p < .001), үлкен эффект өлшемімен (Коэннің d = 1,65). Студенттік журналдардан және фокус-топтардағы сұхбаттардан алынған сапалы деректер осы нәтижелерді растады және мотивацияның жоғарылауын, танымдық белсенділікті және кәсіби сәйкестіктің қалыптасуын көрсетті. Студенттер сценарийлердің шынайылығы мен цифрлық құралдарды пайдалану олардың оқуын тереңдетуде маңызды рөл атқаратынын атап өтті. Зерттеудің шектеулеріне іріктеменің шектеулі мөлшері, бір мекеменің контексті және араласудың салыстырмалы түрде қысқа мерзімі жатады. Дегенмен, нәтижелер арнайы білім беру мұғалімдерінің білім беруіндегі инновациялық оқыту үлгілерін әзірлеу және енгізу туралы құнды түсінік береді. Зерттеу қорытындысы бойынша проблемалық оқыту тиісті технологиялармен және басшылыққа алынған жеңілдетумен қамтамасыз етілгенде, ол арнайы білім беру мұғалімдерінің инклюзивті және бейімделгіш білім беру тәжірибесінің талаптарына дайындығын арттыру үшін айтарлықтай әлеуетке ие болады.
АРНАЙЫ БІЛІМ БЕРУ СТУДЕНТТЕРІН КӘСІБИ ДАЯРЛАУДА ПРОБЛЕМАЛЫҚ ОҚЫТУ ТЕХНОЛОГИЯЛАРЫН ҚОЛДАНУ
Жарияланған September 2025
3
9
Аңдатпа
Тіл
English
Кілтті сөздер
проблемалық оқыту
арнайы білім беру
кәсіби құзыреттілік
технологиялық интеграция
мұғалімдерді даярлау
Дәйексөздерді қалай жазу керек
[1]
Eshakhanova Y., Buletova L., Nuridinova G., Ismanova R., Balazhanova Zh. , . 2025. АРНАЙЫ БІЛІМ БЕРУ СТУДЕНТТЕРІН КӘСІБИ ДАЯРЛАУДА ПРОБЛЕМАЛЫҚ ОҚЫТУ ТЕХНОЛОГИЯЛАРЫН ҚОЛДАНУ. Абай атындағы ҚазҰПУ Хабаршысы. Педагогика ғылымдары сериясы. 87, 3 (Вер 2025), 153–168. DOI:https://doi.org/10.51889/2959-5762.2025.87.3.014.
