Мақалада АҚШ, Жапония, Ұлыбритания, Финляндия, Австралия, Ресей, Қазақстан және т. б. мысалында әлемнің әртүрлі елдерінің білім алуына Action Research (AR) енгізудің үздік әлемдік тәжірибелеріне талдау ұсынылған. "Action Research" әдісінің пайда болу тарихы, Kurt Lewin, John Dewey, John Collier, Stephen Corey, Lawrence Stenhouse ғалымдарының қосқан үлесі ашылады, W. Carr, S. Kemmis, J. Whitehead, Walter R. Borg және т.б. әртүрлі елдерде тәсілді енгізудің мазмұны мен формаларының ерекшелігі көрсетілген. Іс-әрекеттегі зерттеу тәсілі негізінде педагогтердің ғылыми-зерттеу және шығармашылық белсенділігін дамыту мүмкіндіктері қарастырылды. Іс-әрекеттегі зерттеудің артықшылықтары, әлеуетті мүмкіндіктері, ерекшеліктері, әртүрлі тәсілдері мен әдістері ашылады.
Сондай-ақ, авторлар берілген мақалада "Action Research" бейресми әдісі шеңберінде зерттеу мен практиканың бірлігі, топтық жұмыс пен ынтымақтастық арқылы күш-жігердің синергиясы, зерттеу мен практиканың бірлігі, топтық жұмыс пен ынтымақтастық арқылы күш-жігердің синергиясы деп аталатын зерттеу қызметінің жетекші принциптерін келтіреді. Зерттеуді іс-әрекетте жүзеге асыру барысында рефлексияның рөлі де көрсетілген. Педагогтің кәсіби қызметінің, білім алушылардың білім беру қызметінің нәтижелілігін арттыру, жалпы білім беру сапасын жақсарту үшін зерттеуді іс жүзінде (AR) қолдану мүмкіндігі негізделеді.